Galith Elmasbouk

Galith Elmasbouk is 45 jaar, getrouwd en papa van 4 flinke jongens. Samen met zijn gezin woont hij in Zwartberg. Al 7 jaar werkt hij voor onze lijsttrekker Zuhal Demir in Brussel en zo is hij in de poltiek gerold.

Als vader van vier kinderen, vindt hij het heel belangrijk dat zijn kinderen het Nederlands beheersen als hun moedertaal. Het is de eerste stap naar succes. Daarom pleit hij voor meer en beter Nederlands voor alle Genkse kinderen. Nieuwe Genkenaren zijn net zo goed Genkenaren. Alle gemeenschappen moeten uitgenodigd worden om te participeren aan de samenleving. We doen het samen!

Als zoon van Marokkaanse ouders ziet hij de multiculturele uitdagingen waar Genk voor staat. In plaats van meer naar elkaar toe te groeien, zonderen de verschillende allochtone gemeenschappen zich meer af. Een inclusieve stad is essentieel voor de ontwikkeling van iedereen. Het is belangrijk dat iedereen mee is in ons verhaal van rechten en plichten. De focus van de allochtone gemeenschappen moet een succesvolle integratie zijn.

Je kan hem terugvinden op de 29ste plaats.