Zuhal Demir

Fractieleider en gemeenteraadslid Zuhal Demir is lijsttrekker voor Genk. Als Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme zet zij zich dag en nacht in voor de 6,7 miljoen Vlamingen. Daadkrachtig, doordacht en toekomstgericht beleid, dat is waar zij voor staat. Ze zou dat beleid ten dienste van een welvarend Vlaanderen graag verderzetten in Genk. Met haar inspirerend leiderschap hopen wij dat als N-VA mogelijk te kunnen maken.

Zuhal Demir is 44 jaar en woont in Genk-centrum. Met dochtertje Rozanne aan haar zijde staat ze sterk in haar schoenen om als lijsttrekker de belangen van de Genkenaar op de eerste plaats te zetten.

Als Vlaams minister laat ze een Limburgse en Genkse stem klinken tussen de Brusselse muren, en daar hecht ze ongelooflijk veel belang aan. Wanneer Zuhal na een drukke dag in Brussel eindelijk terugkeert naar Genk, is er niets beters dan even de rust opzoeken in de mooie Genkse natuur. Zo gaat ze ook graag joggen, bijvoorbeeld in het prachtige natuurgebied van De Maten.

En dat thuiskomen in Genk, blijft warm aanvoelen. Zelf heeft Zuhal Genk twee keer ontdekt. Een eerste keer als kind van Koerdische ouders dat hier mocht openbloeien door zoveel helpende handen. En opnieuw als volwassene na studies, omzwervingen en als minister.

Zuhal kent Genk, houdt van Genk en is thuis in Genk.

Of het nu gaat over veiligheid, een propere en groene stad, over taal, of het doorbreken van generatiearmoede: Zuhal zal altijd de volle 100% geven voor de Genkenaar.