N-VA Genk bezoekt Genk-Zuid

Op 4 januari 2011

Recent heeft het afdelingsbestuur van N-VA Genk een bezoek gebracht aan het bedrijf Norbord.   Dit bedrijf kwam de laatste maanden geregeld negatief in de belangstelling.  Norbord heeft momenteel problemen met de vernieuwing van haar milieuvergunning.

N-VA Genk wenst geen oordeel te vellen op basis van berichten in de pers en standpunten van bepaalde gemeenteraadsleden zonder het verhaal van het bedrijf te aanhoren.

Geurhinder blijkt het grootste probleem te zijn waar het bedrijf mee kampt.  De directie van Norbord ontkent de problemen niet en heeft al verschillende maatregelen genomen om de hinder te beperken.

N-VA Genk is van mening dat een bedrijf haar impact op milieu en omgeving moet beperken door gebruik te maken van de best beschikbare technieken.  Ieder bedrijf moet ook zichzelf telkens opnieuw in vraag durven stellen.  Investeren in Onderzoek & Ontwikkeling om verbeteringen te realiseren die een positieve impact hebben op milieu en leefomgeving is een must voor alle bedrijven.

Genk is de derde grootste industriestad van Vlaanderen.  Wij mogen daar terecht fier op zijn. De Industrie heeft onze stad groot gemaakt en veel gezinnen uit Genk en omstreken verdienen hun boterham in een van de vele Genkse bedrijven.

De verankering van deze industrie is een van de grootste uitdagingen voor onze toekomst.

N-VA Genk is ervan overtuigd dat wij met zijn allen deze verankering kunnen en moeten realiseren met een minimale impact op milieu en leefomgeving.