Inschrijvingen voor de populaire sportkampen geheel in het honderd

Op 2 juni 2021
Inschrijvingen voor de populaire sportkampen geheel in het honderd

De inschrijvingen voor de populaire sportkampen liepen afgelopen weekend geheel in het honderd.

Het inschrijvingssysteem van Stad Genk “Kwandoo” faalde. Inlogproblemen, fatal errors, noem maar op. Stad Genk meet zich als 'smartcity' aan met topdigitalisatie maar kan een inschrijvingsmoment voor de sportkampen niet op punt krijgen. Al jarenlang hapert dit systeem. Gemeenteraadslid Geert Reyskens heeft het Kwandoo-inschrijvingssysteem al eerder aangekaart als log, verouderd en niet gebruiksvriendelijk. Dat viel in dovemansoren.

Voor ouders die hun kinderen willen inschrijven is dit steeds een stressmoment. Het inschrijvingsrecht dat alle Genkse kinderen gelijk zijn is niet meer van tel. De digitale kans dat je binnen geraakt in het systeem is bepalend om ingeschreven te worden.

De N-VA fractie, bij monde van Geert Reyskens, vroeg aan de burgemeester bij een valse start te herstarten met een nieuw te bepalen datum. Eerlijk voor iedereen. Ook dat voorstel werd verworpen. Tot daar de eerlijke kans voor alle Genkse kinderen.